Regulamin Hotelu Górsko w Wieliczce
§1
PRZEDMIOT REGULAMINU
- Regulamin określa przedmiot świadczenia usług, odpowiedzialności oraz przebywania na terenie Hotelu i jest integralną częścią umowy, do której zawarcia dochodzi poprzez podpisanie karty meldunkowej jak również poprzez dokonanie rezerwacji/ zapłatę zadatku lub całej należności za pobyt w Hotelu. Dokonując wymienionych czynności Gość potwierdza, iż zapoznał się i akceptuje warunki Regulaminu.
- Regulamin obowiązuje wszystkie osoby przebywające na terenie Hotelu Górsko.
- Regulamin dostępny jest do wglądu w recepcji Hotelu.
- Opiekunem Gościa w Hotelu jest Recepcja.
§2
DOBA HOTELOWA
- Pokój hotelowy wynajmowany jest na doby hotelowe.
- Doba hotelowa rozpoczyna się o 16.00 i kończy się o 11.00 następnego dnia( w przypadku turystów indywidualnych).
- Doba hotelowa rozpoczyna się o 16:00 i kończy się o 9:00 następnego dnia ( przypadku rezerwacji grupowych).
- Najmując pokój hotelowy gość określa czas swego pobytu, a w przypadku braku takiego określenia przyjmuje się, że pokój został wynajęty na jedną dobę.
- Życzenia przedłużenie pobytu poza okres wskazany w dniu przybycia, gość hotelowy powinien zgłosić w recepcji do godziny 9.00 dnia, w którym upływa termin najmu pomieszczenia hotelowego, co jednak nie wiąże hotelu.
- Hotel nie może uwzględnić życzenia przedłużenia najmu pokoju w przypadku braku wolnych miejsc
- Hotel zastrzega sobie prawo do odmowy przedłużenia pobytu Gościa w hotelu, w przypadku niedokonania wcześniej pełnej płatności za dotychczasowy okres pobytu oraz w przypadku nieprzestrzegania regulaminu.
- Hotel może odmówić przyjęcia Gościa, który podczas poprzedniego pobytu rażąco naruszył Regulamin, w szczególności poprzez wyrządzenie szkody na mieniu hotelu lub Gości, szkody na osobie Gości, pracowników hotelu lub innych osób przebywających w hotelu.
- Pozostawanie w pokoju lub pozostawienie rzeczy po godzinie 11:00 ( przypadku turystów indywidualnych) lub po godzinie 9:00 ( w przypadku grup zorganizowanych) jest traktowane jako przedłużenie doby hotelowej. W przypadku, gdy Gość opuści pokój po godzinie wymeldowania- Recepcja hotelowa naliczy opłatę za kolejną dobę wynajmu pokoju według ceny dnia.
§3
REZERWACJA I REJESTRACJA
- Podstawą rejestracji Gościa jest okazanie w Recepcji dokumentu tożsamości z fotografią oraz wypełnienie karty meldunkowej.
- Każdy z Gości rejestrujący się w pokoju (Gość główny oraz osoby towarzyszące) zobligowany jest podać swoje dane i złożyć podpis na karcie rejestracyjnej we wskazanym miejscu.
- Gość hotelowy nie może przekazywać pokoju innym osobom –niezarejestrowanym w Hotelu, nawet, jeśli nie upłynął okres, za który uiścił należną za pobyt opłatę.
- W Hotelu mogą zostać zakwaterowane tylko osoby, które nie cierpią na żadne choroby zakaźne.
- Osoby niezarejestrowane w hotelu mogą przebywać gościnnie w pokoju hotelowym od 7:00 do godz. 22:00
- Hotel pobiera kaucję zwrotną tzw. depozyt zabezpieczający na wypadek zniszczeń (w gotówce lub na karcie debetowej/kredytowej) w wysokości 200 PLN za pokój za dobę na ewentualne dodatkowe wydatki/zniszczenia przy rejestracji w hotelu.
- W przypadku rezerwacji grupowej Hotel ma prawo żądania kaucji w wysokości 500 zł/100 EURO - tytułem zabezpieczenia. Kaucja jest zwracana klientowi po zakończenia pobytu.
- W przypadku zniszczeń, uszkodzeń lub braków w pokoju którego kaucja dotyczy - jest ona pomniejszana o wartość strat. W przypadku strat wyższych niż wpłacona kaucja, hotel obciąży Gościa równowartością użytkowania pokoju za cały okres wyłączony z użytkowania.
- Hotel zastrzega sobie prawo dokonania weryfikacji karty kredytowej podanej do gwarancji rezerwacji przed datą planowanego przyjazdu.
- W przypadku nieodwołania rezerwacji pokoju w terminie do godz. 17:00 w przeddzień przyjazdu lub w przypadku nie dotarcia Gościa w zaplanowanym terminie do Hotelu, Hotel obciąży Gościa opłatą za pierwszą dobę hotelową z zastrzeżeniem, że nie była to rezerwacja bezzwrotna –w takim przypadku Hotel obciąży Gościa opłatą za całość zaplanowanego pobytu. Opisana powyżej możliwość bezpłatnego odwołania rezerwacji pokoju do godziny 17:00 w przeddzień przyjazdu, nie dotyczy ofert specjalnych, w szczególności publikowanych na stronie internetowej hotelu lub za pomocą różnych innych platform internetowych, prowadzonych przez podmioty trzecie, których celem jest pośredniczenie w zawieraniu umów. W takim wypadku możliwość bezpłatnego odwołania rezerwacji jest możliwa, jedynie w przypadku gdy opublikowana oferta przewiduje taką możliwość.
- W przypadku rezygnacji Gościa z pobytu w trakcie trwania doby lub/oraz po wejściu Gościa do pokoju, Hotel nie zwraca opłaty za daną dobę hotelową.
§4
USŁUGI I USŁUGI DODATKOWE
- Hotel Świadczy usługi zgodnie ze swoją kategorią i standardem.
- W przypadku zastrzeżeń dotyczących jakości usług Gość jest proszony o niezwłoczne zgłaszanie zastrzeżeń do Recepcji, co umożliwi pracownikom reakcję i poprawę standardu świadczonych usług.
- Hotel ma obowiązek zapewnić Gościom:
- warunki do pełnego i nieskrępowanego wypoczynku,
- bezpieczeństwo pobytu, w tym bezpieczeństwo zachowania tajemnicy informacji o Gościu,
- profesjonalną i uprzejmą obsługę w zakresie wszystkich usług świadczonych w Hotelu,
- sprzątanie Hotelu i wykonywanie niezbędnej naprawy urządzeń podczas nieobecności Gościa, a w jego obecności tylko wówczas, gdy wyrazi takie życzenie,
- sprawną pod względem technicznym obsługę; a w przypadku wystąpienia usterek, które nie będą mogły być usunięte niezwłocznie, Hotel dołoży starań, by w miarę możliwości zamienić pokój lub w inny sposób złagodzić niedogodność,
- Dodatkowo na życzenie Gościa Hotel świadczy nieodpłatnie następujące usługi:
- udzielanie informacji związanych z pobytem i podróżą,
- budzenie o wyznaczonej godzinie
- przechowanie pieniędzy i przedmiotów wartościowych w czasie pobytu Gościa w Hotelu, w depozycie w Recepcji z zastrzeżeniem § 6 ust. 4 Regulaminu,
- przechowanie bagażu Gościa który jest zarejestrowany w hotelu lub posiada rezerwację w hotelu.
- zamawianie taxi
- Na życzenie Gościa przebywającego w Hotelu z małymi dziećmi do pokoju wstawiane jest nieodpłatnie łóżeczko, w przypadku dostępności.
- Hotel zastrzega sobie prawo do obciążenia karty kredytowej Gościa za usługi, produkty hotelu lub/oraz koszt wyrządzonych szkód w hotelu w przypadku nie uregulowania należności przez Gościa w Hotelu. Innymi słowy hotel może podjąć decyzję o obciążeniu karty Gościa w przypadku jego nieobecności i tylko wtedy kiedy Gość jest nieosiągalny a jego pobyt w hotelu się zakończył.
- Klienci Hotelu mogą bezpłatnie korzystać z parkingu hotelowego. Zobowiązani są jednak do podania numeru rejestracyjnego podczas zameldowania się.
§5
ODPOWIEDZIALNOŚĆ GOŚCI
- Na terenie Hotelu dzieci w wieku poniżej 12 lat powinny znajdować się pod stałym nadzorem opiekunów prawnych.
- Opiekunowie prawni ponosić będą odpowiedzialność materialną za wszelkie szkody przedmiotów wyposażenia i urządzeń technicznych powstałe w wyniku działania dzieci.
- Osoby nieletnie nie mogą się rejestrować bez obecności i potwierdzonej rejestracji osoby dorosłej –opiekuna prawnego.
- Gość hotelowy ponosi pełną odpowiedzialność materialną za wszelkiego rodzaju uszkodzenia lub zniszczenia przedmiotów wyposażenia i urządzeń technicznych Hotelu powstałe z winy jego lub odwiedzających go osób lub osób odwiedzających te ostatnie. Hotel zastrzega sobie możliwość obciążenia karty kredytowej Gościa za wyrządzone szkody po jego wyjeździe. Niezależnie od cennika hotel zastrzega sobie prawo do indywidualnej i odrębnej wyceny zniszczeń w zależności od prac koniecznych do usunięcia szkody.
- W przypadku naruszenia postanowień Regulaminu, Hotel może odmówić świadczenia usług osobie, która je narusza. Osoba taka zobowiązana jest do niezwłocznego zastosowanie się do żądań Hotelu, uregulowania należności za dotychczasowe świadczenia, do zapłaty za ewentualne zniszczenia oraz do opuszczenia Hotelu.
- Każdorazowo opuszczając pokój Gość powinien ze względów bezpieczeństwa wyłączyć telewizor i radio, zgasić światło, zamknąć krany oraz sprawdzić zamknięcie drzwi.
- Hotelowi przysługuje ustawowe prawo zastawu na rzeczach wniesionych przez Gościa do Hotelu w razie opóźnienia się Gościa z uregulowaniem płatności za pobyt lub nieuregulowania należności za świadczone usługi.
- Odpowiedzialność za grupę zorganizowaną w przypadku dzieci lub młodzieży ponoszą opiekunowie.
- Na terenie hotelu w tym- w pokojach hotelowych, zgodnie z ustawą z dnia 8 kwietnia 2010 roku o zmianie ustawy o ochronie zdrowia przed następstwami używania tytoniu i wyrobów tytoniowych oraz ustawy o Państwowej Inspekcji Sanitarnej (Dz. U. Nr 81, poz. 529)- wprowadziliśmy zakaz palenia na terenie całego hotelu. Zgodnie z art. 13.2 wyżej wymienionej ustawy złamanie zakazu podlega karze grzywny w wysokości 400 złotych.
- Gość jest zobowiązany do stosownego, kulturalnego zachowania w stosunku do personelu hotelowego, jak również w stosunku do innych Gości. Personel hotelu może odmówić obsłużenia Gościa, który zachowuje się agresywnie lub niekulturalnie, w szczególności gdy narusza nietykalność cielesną, znieważa, pomawia, ubliża lub nachalnie narzuca się innym osobom w jakikolwiek sposób, a także gdy nie posiada stosownego odzienia.
§6
ODPOWIEDZIALNOŚĆ HOTELU
- Hotel ponosi odpowiedzialność za utratę lub uszkodzenie rzeczy wniesionych przez osoby korzystające z jego usług z zakresie określonym przepisami kodeksu cywilnego, o ile strony nie postanowiły inaczej.
- Gość powinien zawiadomić Recepcję o wystąpieniu szkody niezwłocznie po jej stwierdzeniu.
- Hotel zastrzega sobie prawo do odmowy przyjęcia do depozytu Hotelowego przedmiotów o dużej wartości, znacznych kwot pieniężnych, przekraczających możliwość przechowania w depozycie hotelowym a także przedmiotów wielkogabarytowych, których zdeponowanie jest utrudnione.
- Hotel nie ponosi odpowiedzialności za uszkodzenie lub utratę samochodu lub innego pojazdu należącego do Gościa, przedmiotów w nim pozostawionych oraz żywych zwierząt niezależnie od tego czy pojazdy te zostały zaparkowane na podziemnym parkingu hotelowym czy na parkingu przed frontem hotelu. Parkowanie odbywa się na własną odpowiedzialność. Pracownicy hotelu nie świadczą usług parkowania aut.
§7
ZWROT RZECZY POZOSTAWIONYCH
- Przedmioty osobistego użytku pozostawione przez wyjeżdżającego Gościa w pokoju hotelowym będą odesłane na wskazany przez Gościa adres na jego koszt w wypadku wyraźnej prośby/dyspozycji Gościa. W przypadku nie otrzymania takiej dyspozycji, hotel przechowa te przedmioty przez 3 miesiące, a następnie ulegną one kasacji.
§8
CISZA NOCNA
- W Hotelu obowiązuje cisza nocna w godzinach od godz. 22:00 do godz. 6:00 dnia następnego.
§9
USŁUGI
- Hotel świadczy usługi o standardzie zgodnym ze swoją kategorią. W przypadku zastrzeżeń dotyczących jakości prosimy Państwa o jak najszybsze zgłoszenie ich w recepcji, co umożliwi obsłudze Hotelu niezwłoczną reakcję.
§10
POSTANOWIENIA DODATKOWE
- Za dodatkową opłatą Hotel akceptuje małe psy lub koty w wybranych pokojach, jednakże właściciel zwierzęcia zobowiązany jest do prowadzenia go na uwięzi na terenie Hotelu oraz do usuwania wszelkich nieczystości pozostawionych przez zwierzę.
- Obowiązuje całkowity zakaz wprowadzania zwierząt do gastronomicznej części hotelu.
- Na terenie hotelu w tym- w pokojach hotelowych, zgodnie z ustawą z dnia 8 kwietnia 2010 roku o zmianie ustawy o ochronie zdrowia przed następstwami używania tytoniu i wyrobów tytoniowych oraz ustawy o Państwowej Inspekcji Sanitarnej (Dz. U. Nr 81, poz. 529)- wprowadziliśmy zakaz palenia na terenie całego hotelu. Zgodnie z art. 13.2 wyżej wymienionej ustawy złamanie zakazu podlega karze grzywny w wysokości 400 złotych. Zakaz palenia dotyczy również papierosów elektronicznych.
- W Hotelu nie można przechowywać ładunków niebezpiecznych, broni, amunicji, materiałów łatwopalnych, wybuchowych ani iluminacyjnych.
- Hotel nie przechowuje żywności Gości ze względów sanitarno-epidemiologicznych.
- Hotel nie wydaje Gościom leków. Pracownicy hotelu mogą, w miarę możliwości zrealizować recepty Gości na ich życzenie, w ramach usługi Concierge.
- W Hotelu nie obsługuje się osób w stanie nietrzeźwym.
- Z uwagi na bezpieczeństwo przeciwpożarowe zabronione jest używanie w pokojach hotelowych– świec, grzałek i innych urządzeń nie będących na wyposażeniu pokoju.
- Hotel zastrzega sobie prawo do sprawdzenia stanu technicznego pokoju raz na 24 godziny.
- Poza nieznacznym przestawieniem mebli i wyposażenia nienaruszającym ich funkcjonalności i bezpieczeństwa korzystania, Gościom nie wolno dokonywać jakichkolwiek zmian w pokojach hotelowych i ich wyposażeniu.
- Gość odbywając pobyt w Hotelu Górsko przyjmuje do wiadomości, że firma Hotel Górsko będzie wykorzystywać dane osobowe Gościa do dostarczania usług i produktów.
- Zakazuję się prowadzenia w Hotelu akwizycji i sprzedaży obnośnej, jak również działalności hazardowej.
- Wszelkie inne kwestie regulują wewnętrzne procedury hotelu.
REGULAMIN RESTAURACJI „GÓRSKO”
- Śniadania wydawane są w godzinach od 6:30 do 9:30.
- Kawa, herbata i inne napoje dostępne są przez całą dobę dla gości hotelowych.
- Usługa typu „room service” kosztuje 20 % więcej.
- Zabrania się wnoszenia własnego alkoholu do Restauracji.
- Zabrania się wynoszenia jedzenia oraz sztućców, talerzy do pokojów.